Pages

Friday, June 15, 2012

Menyintai tak semestinya memiliki

Teman opis aku berdebat ttg isu ni. 'Menyintai tak semestinya memiliki' .
dengan selamba die jawab macam tuh.


aku tak tau knp dan mengapa teman aku nih suka ambil risiko. dulu aku pernah update n3 tentang 'skandel cinta' , jadi kesinambungan dalam n3 ni pulak yer.


dijadikan cerita,
teman aku ni jadi buta hati dgn cinta yg belum pasti untuknya. begitu pasti mengatakan yang dia hanya sangat menyintai org lain sedangkan dia tau status 'cintanya' itu. sudah mempunyai keluarga yang sangat bahagia kat luarsana.
kenapa mesti merugikan masa kau untuk menanti orang yg berstatus.??


pesan aku pada dia,
mungkin sidia pernah melafazkan cinta/sayang pada kau, tapi kau kena sedar adakah benar hati dan perasaan dia  begitu pd kau??mungkin dia ada 1001 alasan dan mungkin itu tipu muslihat dia. sedangkan kau tau siapa dihati dia skg ni.
isteri dan anak yang sedang berbahagia.
cuba fikirkan perasaan orang lain. Jangan terlalu mementingkan diri sendiri. Kelak merana.


jika benar cinta kau pada dia sehidup semati, kau rasa semua ahli keluarga dia boleh terima kau ker??..boleh ker mereka beri layanan istimewa pada kau? boleh ker kau tahan hati dan perasaan kau?? boleh ker kau tahan hati dari sifat cemburu, rindu dan iri hati?
mungkin sekarang kau rasa seronok kerana disayangi selain family kau, tapi kau kena tau apa yang kau miliki sekarang tak mungkin kau akan kecapi dgn kebahagian.


aku dah tak tau nak nasihat mcm mana dgn dia. sebab aku juga seorang isteri yang mempunyai seorang anak..jika berlaku dalam keluarga aku...tak ke REMUK..PECAH BERDERAI HATI ni.


MIL aku selalu pesan :
Kalau Kita Tak Nak Orang Lain Ambil Hak Kita, Kita Jangan Ambil Hak Orang. Kebahagiaan Takkan Datang Dengan Cara Merampas Kebahagiaan Orang Lain.


memang berkesan dalam hati siapa yg memahami.


korang rasa, kawan aku tuh akan sedar diri ke tidak?
adakah dia akan tetap mementingkan diri tanpa berfikir perasaan orang lain?


ffuuhhh....laju jer aku tulis. ;p
sambil layan lagu Mahir Zain - For The Rest Of My Life.


** Jom tempah sampul kad raya dan lepas tuh ber photo shoot pulak dengan Elvira Studio.
lepas tuh jom wangi-wangi untuk suami :)











5 comments:

  1. errrr apalah. bila mau sedar.. tp kata2 ur MIL tu mmg ada benarnya.. moga dia sedar lah suatu hari nnt

    ReplyDelete
  2. Btui2 pesanan mil tu.. Susah jgak klu org yg masih nak yg tu ja.. Hati dia dh tertutup untuk org lain tnpa dia myedari ruang yg terbuka untuk org lain..fuhhh..

    ReplyDelete
  3. same goes at my opis jugak...setat wani keje kt sini smp sekarang
    dan dgr2 dia nak jugak kawen dgn mamat tu tptanpa pengetahuan wife die...x takut langsung!

    ReplyDelete
  4. Kalau dah dilamun cinta, semuanya indah belaka. Akak pun setuju dgn kata2 MIL awak tu.

    ReplyDelete
  5. xsuke2..saya pun rase geram klo orang wat mcmtu..nak nasihat mcamne klo dah hati mata dah buta..haihh


    jom follow saya kak =) sy dh follow akak =) tq kak

    ReplyDelete