Pages

Thursday, May 19, 2011

Imunisasi DPT-Hib / Suntikan pd bulan ke-2

DTP adalah untuk imunisasi penyakit Difteri,Pertusis, dan Tetanus
HiB adalah untuk imunisasi penyakit Heamofili, dan Influenza B

kali ke-2 aku membawa sarah untuk suntik imunisasi DPT-Hib di Klinik Desa Krubong berdekatan dgn perumahan aku.
bila turn sarah kena panggil nak suntik aku pulak berdegap degup mcm org ketakutan...eh!! bukan macam lagi dah memang aku takut bab jarum suntik menyuntik nih.sejak aku mengandung lagi..

aku x pandang langsung nurse tuh suntik sarah yg aku pandang hanyalah sarah dan peluk dia kuat dan erat supaya dia x melalak sampai hilang suara...
tp sarah nangis sekejap jer.. ;))

Sarah lena di pangku papa..pdhal budak2 melalak pun buat dekk jer..

muke selepas kena suunntikk kat peha yg gebus tuh..

ZZzzzzZZzz...mcm lepas kasi ubat tidur lak..

sekarang berat sarah dah 5.6kg.
panjang pulak nurse malas nak ukur!!! nanti aku ukur sendiri lah...huh!!


4 comments:

  1. bambamnye sarah..cute sgt..salam perkenalan dr sy:)

    ReplyDelete
  2. hai..hai....salam perkenalan juga.. ;)

    ReplyDelete
  3. hish debab nyer sarah...pas aqif cucuk 2 bln tu pon aqif tdo lena cam pas mkn ubat tdo...yg pelik nye mama nyer pon terasa cam tu gak!!! hehe

    ReplyDelete
  4. hahhaha tuh nama nyer mama x cukup tidur..nasib baik x demam...

    ReplyDelete