Pages

Tuesday, May 31, 2011

sara terima kehadiran teat baru!

Yeeaayyy!!!! berjaya juga akhirnya!!

kini sara pandai hisap punting getah!! hahhaha..
aku cume tuka teat NUK yg kecik sikit. sebelum nih aku beli yg besar sikit tp saiz new born.

welcome to bottle feeding sayang..senang hati mama skg nih.. ;) alhamdulillah.

skg nih mama kena tingkatkan usaha untuk memperbanyakan production mama agar mendapat hasil output yg lumayan.

pdmulanya sara x nak juga terima teat baru nih..uwekk..uweekk..di sengajakan.
kemam jer sampai susu meleleh2 kua..kan membazir tuh..
bawa jalan2 klua masuk rumah, turun naik tangga, duduk kemudian bangun lagi semata2 nak pujuk sarah..yang sara blh bantai nak berborak pulak..haiss..

x lama tuh mak aku pulak yg kasi kan..mak aku dah lah manja kan cucu sulong dia nih..alaaahaaii lagi bertambah lemak pulak aku tgk kan..

aku berusaha lagi untuk pujuk sara..sebb naluri aku mengatakan sara akan terima juga dgn teat baru nh tp mesti kena dgn caranya.
tetiba aku pujuk dgn mengatakan..

"syg minumlah ok..nanti klu sara dah pandai hisap teat nih mama beli kan....!@#$%^&*( ok syg x kesiankan mama ker..minggu depan mama dah nak keje nih syg.."

x lama tuh aku tgk sara dah mula nyonyot teat tuh!! sikit demi sikit lama2 habis susu 3oz.
terkejut giler aku! terus cal papanya bgtau si anak dah pandai.uhhh senang hati masing2.
uhhh..kena janjikan beli something baru nak hisap kan!! huh bertuah nyer anak zaman skg.

huh muka seposen jer kan!! guna botol storage jer..hhhaha..yg penting sara minum.

next n3 aku ceritakan apa yg aku janji nak belikan sehingga sara blh terima teat baru.. ;)

4 comments:

  1. Alhadmulillah. Syukur. Finally

    ReplyDelete
  2. wah senangnye pujuk sarah.. sy dah macam2 umpan bagi nie tp still tak mo jugak.. minum sket2 jer macam nk amek ati mama dia jer pastu ngamukk...
    pakai puting jenis apa tu yer?

    ReplyDelete
  3. @JIVEBUMZ
    sy dah link kan td.
    insyallh awk try lah yer..
    manja sgt dah tuh 3 bulan duk berkepetkan...hihiih...

    ReplyDelete