Pages

Friday, May 20, 2011

Power Pumping!

haa.baru 2 bulan aku rasa susu aku dah drop giler..x tau lah kenapa lately jd mcm nih.selalu aku pum pasti 5-6oz x lari...tp 2,3 hari nih jadi semakin kurang pulak..ad tuh dpt 3oz jer..x sedeh ko nengok susu banyak tuh jer..

nih pun advice dr kawan pesbuk aku suruh buat power pumping nih.

cara nyer senang jer..(tp agak susah dan leceh sebenarnya bg org yg malas kot..heee...)
aku guna Avent manual pum yg single punye jer.
pum breast kiri 10 min..kemudian 10 min kanan pulak..sampai lah 1 jam!..haaaaaa.......lengguh jugak lah tangan nak mengepam jer..
tp hasil nyer lebih dr yg aku dapt sebelum nih...
( x sempat nak amik gamba td sebb sarah tetiba nengis sekuat ati.mengelabah lah aku di buatnyer..)

yang mana klu ada double pum yg lektrik lagi mudah keje nak buat..relx jer lah kan..

tp power pumping nih kena rajin buat dalm seminggu mcm tuh.munggkin hasil nyer pun lumayan kot.

tunggu selepas seminggu adakah susu untuk sarah nih mencukupi tanpa Power Pumping??!!

1 comment:

  1. bley bg name FB x?sy bley invite awak kt KIM (kumpulan ibu2 menyusukan)

    byk info bley dpt :)

    ReplyDelete