Pages

Friday, February 22, 2013

Baby's Gender


Assalammualaikum dan salam sejahtera warga blog tegar.

hari ni elin nak share sesuatu.. 
mungkin korang dah tau kot..tapi aku saje nak panjangkan jugak.
aku skg sedang berusaha untuk dapatkan baby boy :) jika dengan izin-Nya.
Insya-Allah.

jadi memang aku alert tarikh-tarikh penting. sehinggakan aku install Period Tracker pd smartphone. basically application ni untuk predict piriod jer pun dari mula hingga akhir.
diantaranya :
1. Monthly Info
2. Period Tracker Lite

Kalau ikutkan pandangan dari doc ni berbeza dgn doctor panel aku.
untuk dapatkan anak lelaki hanya 3 hari sahaja yg berkemungkinan besar terjadi. hari ke 13, 14, dan 15.

jd mcm mana tuh eh?...hm..(korang boleh share tak mana yg berpengalaman soal ini.)

Post asal : Ana Lyana

KALENDER KESUBURAN BULANAN 

(cth;sekiranya haid Puan jatuh pd 1hb) Hari Haid : 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 (10hari) Hari Subur (Anak Lelaki):11,12,13,14,15,16,17 (7 hari) Hari Subur (Anak P'puan):18,19,19,20,21,22,23 (7 hari) Hari Tidak Subur: 24,25,26,27,28,29,30 (7 hari)

Berdasarkan kalender diatas Puan bolehlah sesuaikan dengan tarikh terakhir haid Puan bagi mendapatkan tarikh yang sesuai untuk bersama suami bagi mendapatkan anak perempuan. Sekiranya haid Puan jatuh pada 23hb, maka sesuaikan dengan kalender tersebut di atas. Tulislah tarikh tersebut dengan tulisan kecil di bahagian atas kelender tersebut, supaya Puan mendapat tarikh yang sebenar untuk bekerja keras (bersama suami). Walaupun masa haid Puan hanya selama 6 atau 7 hari, tetapi telur akan mula berfungsi selepas hari ke 10. Jadi pada hari ke 11 hingga 17 (Puan di dalam keadaan subur yang amat sangat dan kemungkinan untuk mendapat anak L (lelaki) adalah cerah. Mulai tarikh 18 hingga 23, adalah hari-hari untuk mendapatkan anak perempuan Untuk itu, saya sarankan agar Puan menggunakan masa (tarikh) ini sebaik mungkin untuk mendapatkan anak perempuan. Bila tiba pada hari tidak subur di atas 24 hingga 25 (lagi seminggu nak period) puan akan rasa sakit2 badan, sakit kepala dan moody. Itu salah satu tanda puan akan didatangai haid dalam masa seminggu dan masa Haid semula akan jatuh pada 30hb (selalunya akan tercepat atau selewat sehari)dari tarikh period terakhir.


8 comments:

  1. good luck mama amani..semoga berjaya..hehe..

    ReplyDelete
  2. all the best dear..

    moga ape yg diinginkan tercapai :)

    insyallah..

    ReplyDelete
  3. dengar nya hari yang betul2 kita ovulate peratusan nya tinggi nak dapat baby boy, kalau kena lah. kalau tak girl jugak kot..melainkan Allah swt dah tetapkan yang kedua tu boy :)
    Semoga dapat apa yang di idamkan

    ReplyDelete
  4. tapi dh macam lari dari cycle period masa subur je~

    ReplyDelete
  5. Takder pengalaman..just terima jer..

    ReplyDelete