Pages

Wednesday, June 22, 2011

hasil EBM ketika PUASA dengan Alfalfa!

semalam aku dah start puasa ganti untuk tahun lepas..
20 hari aku x puasa.
tahun lepas aku morning sickness yg TERUK!!
keluar masuk hosp....masuk air..masuk glucose..
tekanan darah rendah..

eh mcm2 lah...bnyk kali asik puasa half day jer..

jd smlm aku dah start ganti puasa.

ok!! bila puasa jer pasti aku akan pk...ada ker susu klu kite puasa nih kan..??
dah lah air seharian x minum.tapi..............ini lah hasilnya.pagi pukul 11 aku pam.

8oz stgh. sekali sesi pam.

bila kite puasa nih mesti rasa letih dan dahaga kan..tambah lagi bila sesudah pam.
tp dgn bantuan shaklee perkara mcm tuh dapat membantu..
hasil pun lumayan juga..kurang rasa letih / dahaga.

ok aku nak kongsi sedikit tip / info untuk berpuasa bg ibu2 yg menyusu.

waktu malam sebelum tidur
* minum air rebusan longan kering / air kurma
* makanan seimbang.seperti sayur,ikan,daging.
* kerap pam pada waktu malam.

waktu sahur
* makan makanan seimbang.
* makan buah kurma.
* minum air rebusan longan kering / air kurma
* 2 biji alfalfa.
*pam sebelum / selepas sahur

** fungsi air kurma / longan kering tuh adalah untuk menambahkan susu juga.

mau resepi??....ok boleh klik disini.

selamat ganti puasa. ;)


No comments:

Post a Comment