Pages

Sunday, June 26, 2011

Renovation - part 1


rumah dah duduk baru nak update kan!!

ok..sini aku nak share ttg kelebihan en.mystery aku.
dia seorang yg sgt kretif bab decoration rumah, 100% deco dia yg buat.
wiring rumah juga 1oo% dia yg buat...yer ah dah keje dia sebagai contractor electric x kan nak panggil org lain pulakan kat situ kiteorg dah save banyak gileess....
aku???
haaa....aku cuma basuh kaki lepas tuh terus masuk rumah baru..hehehe
lepas jer khawin sepatutnya pasangan suami isteri kena lah honeymoon puas-puaskan..kiteorg tak...banyak habiskan masa bersama untuk rumah baru kami ni..

jum layan pic nih...

ruang tamu asal.

ruang tamu - syiling tuh idea mr.mystery... semangat mengecat...

baru beberapa hari jd pengantin baru dah panjat memanjat..

ruang tamu - lampu oren tuh salah satu juga idea mr.mystery

ruang tamu - wiring sendiri!!

ok buat masa nih tuh dulu yang sempat aku update..nanti aku share ruangan yang lain pulayer..;)


8 comments:

  1. kepuasan buat sendiri tu tak sama cam org buat kan :)

    ReplyDelete
  2. oh....rumah baru ye??....
    byk ni kos ni

    ReplyDelete
  3. @niena shopping2u
    mmg betul tuh kepuasan bila ad rumah sendiri lain sgt..

    ReplyDelete
  4. @azam

    nh pun banyak saving nih sbb husb bnyk buat sendiri.

    ReplyDelete
  5. bestnya deco rumah sendiri...ni duk rumah sewa nak gantung frame pn risau sbb fikir rumah orang..huhuhu

    ReplyDelete
  6. pandai ur hb wiring sendri..bagus tul..at least jimat kan..:)

    ReplyDelete
  7. nak tanya la,your hubby kontraktor wiring kan? Apa beza single phase dgn 3 phase wiring. Saya nak pasang aircond agak byk termasuk lampu bagai tapi kontraktor saya mcm malas nak buat semua tu sbb sy pernah baca blog org lain diorg boleh je mintak org wiring tu tukar suis sana sini,tambah suis semua tapi kontraktor ni kata tak boleh.betul ke?

    Nanti reply kat emel saya boleh?tq drnami_84@yahoo.co.uk

    ReplyDelete